UA-117849926-1

Jak správně používat MU

 

Pokusím se dát dohromady pár rad, jak utěrky z mikrovlákna nejefektivněji používat k dosažení nejlepších výsledků. Jako vždy se bavíme o celkovém detailním čištění auta.

Hlavní zásadou je mít na každou činnost zvlášť utěrku. Vysušit auto po mytí a tou samou mokrou utěrkou o několik kroků později rozlešťovat vosk nejde, stejně jako třeba mastnou utěrkou, co jsme impregnovali plasty, nebudeme potom čistit fleky na čalounění sedaček. Je to zřejmé, je to nesmysl.

Pokud udržujeme auto v čistotě a krásném vzhledu pravidelně, což je správně, je velmi praktické mít vždy jednu konkrétní utěrku na jednu konkrétní činnost. Více stejných utěrek si rozlišíme podle barev.

Při práci s utěrkou ji nedržíme v ruce zmačkanou, ale tak aby byla v kontaktu s povrchem naplocho. Dosáhneme tím toho, že jednak utěrka je v kontaktu s povrchem větší plochou a tudíž pracuje efektivněji, druhak až ji zašpiníme z jedné strany, tak ji otočíme a pracujeme dále druhou čistou stranou. Naproti tomu zmačkanou utěrku v dlani jsme v kontaktu s povrchem jen místy menšími částmi a chaotickým otáčením ušpiníme všude trochu. Větší utěrku si několikrát přeložíme, aby byla veliká tak akorát do ruky a dobře se nám s ní pracovalo. Tím získáme několik čistých ploch, které si v průběhu práce podle potřeby měníme.

Po každém použití je potřeba mikrovláknovou utěrku vyprat. O praní utěrek je samostatný článek na vedlejší stránce.

Mezi použitími skladujme utěrky například v sáčku nebo jakémkoliv uzavíratelném obalu, aby se na ně zbytečně neprášilo. Snažme se, aby nám nepadaly na zem a podobně. Může to znít přehnaně, ale jde o to, že jakoukoliv nečistotu, co se do utěrky dostane, potom nanášíme na auto. Tím si možná zkomplikujeme práci, možná zhoršíme výsledek, a možná v nejhorším případě poškrábeme lak.

Jakékoliv otázky rád odpovím mailem, případně vítám i připomínky a vaše zkušenosti, pište na martin@uterkazmikrovlakna.cz

Načítám, prosím vydržte...